Jan van Eyck , Adorarea mielului mistic (1432), unul din obiectele de arta "puse sub protectia Reich-ului German" la Neuschwanstein.
Robert M. Edsel , Bret Witter, Oamenii monumentelor: eroi aliati, hoti nazisti si cea mai mare vanatoare de comori din istorie, Ed.SEBASTIAN PUBLISHING HOUSE, Targu Mures, 2014
In timpul celui de al II-lea Razboi Mondial, castelul Neuschwanstein a fost rechizitionat de Institutul Rosenberg pentru Teritoriile Ocupate (Einsatzstab Reichsleiter Rosenberg für die Besetzen Gebiete) servind ca depozit pentru operele de arta confiscate in Franta: 21.903 obiecte de arta, din care 5.281 tablouri. Ulterior acestea au fost ascunse in mina de sare Altaussee, de unde au fost recuperate de armata americana in 1945. Tot in palatul bavarez au fost depozitate, la sfarsitul razboiului, tezaurul Bancii de stat (Reichsbank), 1300 de tablouri provenind din muzeele din Munchen si din resedinta familiei princiare Wittelsbach, colectii de carti rare, bijuteriile familiei Rotschild, 1000 de piese de argintarie din colectia David-Weil.
In aprilie 1945, nazistii au luat in considerare aruncarea in aer a castelului pentru ca acesta, impreuna cu operele de arta depozitate in el, sa nu cada in mana dusmanului. SS-Gruppenführerul care primise aceasta sarcina nu a executat ordinul, castelul fiind predat intact reprezentantilor fortelor aliate.
Robert M. Edsel , Bret Witter, Oamenii monumentelor: eroi aliati, hoti nazisti si cea mai mare vanatoare de comori din istorie, Ed.SEBASTIAN PUBLISHING HOUSE, Targu Mures, 2014
Comoara Nibelungilor
Palatul a fost comandat de regele Ludovic al II-lea al Bavariei ca un refugiu și ca un omagiu adus lui Richard Wagner. Admiratorul lui Wagner, Fuhrerul Adolf Hitler, l-a folosit pentru depozitarea operelor de arta furate ("puse sub protectie"-Kunstschutz) din Europa ingenunchiata.
ion
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire